La-tête-haute-afficheFilmul care a deschis cea de-a 68-a ediție de la Cannes, a fost și prima proiectie a celei de-a 6-a ediții de la București- „La tete haute”, şi îi apartine lui Emmanuelle Bercot , a doua femeie-regizor din istorie care a deschis festivalul de pe Croazetă, prima fiind Diane Kurys, cu „A Man in Love“, în 1987. Au prefațat deschiderea evenimentului cinematografic bucureștean, regizorul Cristian Mungiu, ambasadorul Franței la București, Francois Saint-Paul, și ministrul Culturii, Ioan Vulpescu.

Catherine_Deneuve_La_Tete_hauteRevenind la pelicula “La tete haute”, interesant e faptul că rolul judecătoarei, interpretat de Catherine Deneuve, era inițial unul masculin, atribuit lui Gérard Depardieu, dar spre mulțumirea multora (și a mea), marea doamnă a cinematografiei franceze a fost distribuită în producția semnată de către vocea momentului în cinematografia franceză, și Deneuve, care a primit două premii César de la Academia Franceză de Cinema și a fost nominalizată pentru un premiu Oscar pentru Indochine (1992), a avut încă o dată ocazia să îşi etaleze frumuseţea, farmecul şi talentul.

Revenind la film, vreau să vă spun din start că am fost impresionat (dacă nu cumva e o propagandă a sistemului social francez de protecție a tinerilor) de felul în care funcționează justiția franceză în ceea ce privește delincvența juvenilă. Codul Penal francez prevede doi ani de închisoare și o amendă de 30.000 de euro pentru orice părinte care nu a reușit să-și îndeplinească obligațiile referitoare la sănătatea, moralitatea sau educația copilului său.

LA TÊTE HAUTE  de Emmanielle Bercot LES FILMS DU KIOSQUE

LA TÊTE HAUTE
de Emmanielle Bercot

Inspirația regizoarei vine dintr-o experiență prin care a trecut unchiul ei, care a fost consilier mulți ani în ceea ce privește munca alături de avocați și judecători care au fost implicați în studiul comportamental al tinerilor sub 18 ani, abandonați de părinți  în școli de corecție. Așadar tematica socială, intens mediatizată de către frații Dardenne, este readusă în atenție în acest an, sub o formă mai romanțată de către actrița-regizoare, Emmanuelle Bercot. Iar din punct de vedere muzical filmul e chiar emoţional prin alegerile sale care pornesc de la Franz Schubert, Sebastian Bach și Arvo Pärt, un compozitor estonian, asociat cu stilul minimalist, și până la KRS One, o legendă a hip hop-ului american cu o celebră melodie- Sound of da Police. În afară de Catherine, actorii sunt unii foarte tineri și aflați la început de carieră, dar care sunt bine dirijați în această poveste atât de des întâlnită în familiile destrămate. Și nu numai că sunt bine coordonați, dar sunt și foarte implicați în ceea ce privește mimico-gestualul, care suplineşte pe alocuri dialogul. Sunt multe scene în care o îmbrățișare, o privire, un gest, un rictus sau un zâmbet fac mai mult decât o mie de cuvinte.

La tete1Mesajul filmului este unul clar: nu depinde numai de sistem reabilitarea unui individ, ci e nevoie și de voința celui implicat. Dar condiția principală e ca sistemul să aiba oameni care să fie cu adevărat dedicaţi procesului de reeducare și nu simple marionete, plictisite de rutina de zi cu zi.

După vizionare am ieșit plin de speranța că acolo unde există dorință, există și o cale către reușită.

Regizor: Emmanuelle Bercot

Scenariu: Emmanuelle Bercot, Marcia Romano

Cu: Catherine Deneuve, Rod Paradot, Benoît Magimel, Sara Forestier, Diane Rouxel

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s