movieposter
Sinceră să fiu așteptam acest SF care readuce în actualitate o temă dragă mie: inteligența artificială versus conștiință, în această versiune pe care o semnează  Alex Garland, până mai ieri scenarist al unor producții de success precum 28 Days Later, Dredd și Sunshine.

Și nu pot să nu îmi amintesc de alte filme pe care le-am valorizat, ce exploatează această tematică atât de ofertantă, de la Artificial Intelligence al lui Steven Spielberg din 2001, în  care ne uimea cu talentul lui precoce Haley Joel Osment, la minunatul Bicentennial Man cu un Robin Williams genial, la Automata, Chappy, WALL-E, sau Her- un film sensibil, inteligent și imprevizibil, în care Joaquin Phoenix face –poate- cel mai bun rol al lui de până acum.

Așadar cu știința scenariului la purtător și cu energia și dorința de succes a începatorului într-ale regiei, Garland imprimă acestei drame SF ritmul unui thriller, tensiunea intrinsecă a filmului menținându-se pana la final. Nu este un script care strălucește, dar este unul care reușește să capteze, iar efectele CGI adaugă o plus valoare pe vizual.

Ex

Actorii sunt toti niște fețe fresh, ceea ce e îmbucurător, reușind totodată să fie credibili și profesioniști în niste partituri cel puțin interesante. Cele două personaje masculine, Nathan și Caleb, sunt interpretate de  Oscar Isaak , care și-a început cariera prin 2001 cu Law &Order: Crimainal Intent și a trecut apoi prin CHE, Agora și Robin Hood, Bourne Legacy și Inside Llewyn Davies, pentru ca anul acesta să joace în 3 filme: ExMachina, Star Wars:The Force Awakens și Mojave, fiind deja antamat pentru alte două roluri în următorii doi ani. Partenerul lui este interesantul Domhnall Gleeson, irlandezul pe care l-am remarcat în True Grit, în Harry Potter unde a fost unul dintre frații lui Ron – Bill Weasley, în Anna Karenina, în Dredd și în Unbroken. Între cei doi curge bine energia replicilor, poate și pentru că s-au mai întâlnit pe platourile de filmare și dau bine în personaje antagonice. Alicia Vikander face însă o figură remarcabilă în rol de android, dilema filosofică asupra existenţei sau non-existenţei conştiinţei ei ţinând filmul în suspans până la finalul  aşa şi aşa, adică nici de tot previzibil, dar nici original pe deplin. Oricum ar fi, sunt scene CGI spectaculoase şi scene care ne emoţionează, semn clar că filmul are ceva de spus şi o face cu o voce dacă nu distinctă, măcar îndeajuns de clară încât să ne capteze.

Ex-Machina-01-GQ-22Jan15_rex_b_1083x658

În film Nathan este un geniu excentric și ambițios care este preocupat de crearea inteligenței artificiale, iar când reușește vrea să vadă dacă aceasta poate avea conștiință și liber arbitru, sau e doar o mașinărie sterilă și fără sentimente, iar pentru asta are nevoie de un alt ciudat-care să accepte provocarea de a testa robotul și a da verdictul. Numai că lucrurile scapă de sub control (prilejuind denudări robotice cu efecte speciale spectaculoase), acțiunea o ia razna, iar finalul este strâns în chingi.

Așa că vă recomand acest SF interesant care o să vă scoată pentru 108 minute din cotidianul din ce în ce mai des obositor și agresiv.

Regizor: Alex Garland

Scenariu: Alex Garland

Cu: Alicia Vikander, Domhnall Gleeson, Oscar Isaac, Alicia Vikander, Sonoya Mizuno

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s