the-woman-in-black-2-angel-of-death-252207l

Se spune că telespectatorii filmelor horror plătesc cu bucurie doar ca să se simtă nefericiți! Eu pot să spun că vin din pură curiozitate să văd răul- pentru că el, prin orice formă, continuă să mă fascineze. În fond a-ți fi frică e ceva normal, a nu recunoaște asta- este însă anormal!

Tot frica este cea care ne protejează de un pericol, atâta timp cât ea nu se transformă în fobie, dar revenind la filmele horror ele sunt bune atunci când nu sunt exagerate, jucate prost, cu excese de violență. Subiectele principale ale filmelor de groază sunt legate de moarte, cea care reprezintă spaima cea mai mare și atunci când doamna cu coasa vine sub diverse forme, cu siguranță captivează. Oamenii au nevoie de senzații, iar frica face parte din capitolul celor intitulate „tari” :). Problema e că frica vine din lucrurile pe care nu le înțelegem, așa cum e și reacția noului născut care urlă din toți bojocii că a ajuns într-o lume pe care nu o înțelege, dar pe care mai târziu- poate-o va iubi. Titlul The Woman in Black 2: Angel of Death spune cam multe din start; Tom Harper (care a mai facut și Misfits, The Scouting Book for Boys, This Is England ’86, The Peaky Blinders) este regizorul în vârstă de 35 de ani, care încă mai are nevoie de experiență pentru a realiza un adevărat film de groază. Spun experiență, pentru că tehnicile de speriat oamenii sunt multiple și dacă tu folosești aceeași tehnică, plictisești sau pierzi suspansul. Asta este hiba majoră a filmului și anume că e previzibil! Spectatorii care sunt obișnuiți ai genului (sau ai femeii în negru) vor sta relaxați pentru că au văzut aproape totul în trailer, iar ce nu au văzut vor ghici dinainte. Sunt destule legături cu filmul din 2012, regizat de James Watkins, în care joacă Daniel Radcliffe și Ciarán Hinds, și anume fantomele copiilor, doamna în negru, ceața, atmosfera rece, conacul bântuit care e izolat de sat printr-un drum inundat de reflux, dar dacă nu ai văzut prima parte nu vei avea probleme să înțelegi fantomele din continuare. Efectele vizuale sunt bune, dar lipsa unui scenariu coerent e o problemă!

The-Woman-In-Black-Angels-Of-Death

Helen McCrory (soția lui Damien Lewis aka Nicholas Brody din Homeland) este o actriță britanică respectată și talentată, dar asta nu e de ajuns pentru a da forță unui personaj destul de șters.

the-woman-in-black-angel

Vedeta filmului ar fi trebuit să fie Phoebe Fox, care își face datoria de eroină salvatoare, care se ascunde în spatele unui zâmbet, dar evoluția filmului într-o direcție neclară o face să se piardă. Regizorul Tom Harper îl trimite pe scenă și pe cavalerul care să salveze prințesa, îmbrăcat în pilot, dar cu mari probleme psihice. În fine, copilul Edward (Oaklee Pendergast), atras în mreje de femeia în negru, este un potențial Omen, dar din nou povestea filmului îl abandonează (după ce că rămâne orfan după bombardamentul din timpul celui de-al doilea război mondial).

Singura care dă bine în peisaj este casa boierescă bântuită, dar atât de cunoscută celor care au văzut acum 3 ani filmul lui James Watkins, cu toate cămăruțele ei pline de păpuși cu ochii scoși, mobilă veche, balansoare scârțâietoare și, bineînțeles, doamna în negru.

Adăugarea lui Angel of Death în titlu nu e de ajuns să fie înfricoșător! Ar fi trebuit mai mult pentru amatorii genului, dar pentru cei care îl vor vedea ca film de sine stătător, și mai sunt și sperioși din fire, va fi mai bine.

Regia: Tom Harper

Scenariu: Jon Croker, Susan Hill

Cu: Phoebe Fox, Jeremy Irvine, Helen McCrory, Amelia Pidgeon, Oaklee Pendergast

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s