Legacy_poster web

Cel dintâi lungmetraj regizat şi co-scris de Dorian Boguță ar putea fi  surpriza acestui început de an, căci scenariul pune în ţesătura unui policier care ar putea părea unora comun- sumedenie de probleme morale, etice, psihanalitice. Şi o face cu minuţie, cu atenţie la sensuri şi nuanţe şi mai ales la relaţiile care au şi subtilităţi dar şi implicaţii ce aduc elementul special al acestei pelicule.

Anton, personajul principal, muzician genial dar om cu mari probleme, este cel care dezlănţuie actiunea- dispariţia lui punând în prim plan interconexiunile cu familia, totul frizând nebunia unei dorinţe de a  controla vieţi şi destine. Relaţiile sunt mai toate distorsionate, drama personală a lui Anton adâncind tensiunea într-un crescendo bine calibrat, ce te ţine captiv în poveste şi alimentează încordarea.

Irina Radulescu si Marin Grigore_Urma_foto Alex Damian

Finalul este pe atât de neaşteptat, pe cât e de uimitor şi lansează o discuţie care a făcut obiectul multor alte scenarii de succes, controversa fiind una căreia puţine state i-au găsit un răspuns în jurisprudenţa lor.

Dar dincolo de orice, URMA este totuși un film despre iubire şi limitele ei, despre fețele ei- nu toate luminoase- despre pierdere, asumare şi sacrificiu, totul pus în pagina cinematografică atent cu ajutorul unei distribuţii perfect alese. Teodor Corban (perfect în toate cele!) este comisarul ce investighează dispariţia lui Anton Ropot – pe care îl interpretează Marin Grigore (pe care l-am mai văzut şi în Sieranevada şi prin seriale tv la modă), alături de ei având partituri convingătoare în roluri de mai mică sau mai mare anvergură – Liviu Pintileasa, Lucian Ifrim şi Dragoş Bucur.

Teodor Corban si Madalina Ghenea_Urma_foto Alex Damian

Urma punctează pe lângă debutul regizoral al lui Dorian Boguță şi pe acela al  Irinei Rădulescu, actriţa Teatrului Mic acum la primul ei film, şi al Mădălinei Ghenea ce are primul rol într-un lungmetraj românesc.

Iar Irina este în rolul Anei- sora pianistului dispărut- reamarcabilă, perfect balansată – dându-ne personajul care oferă cheia ce deschide la final înţelesurile acestui policier, mult mai ingenios decât ai crede la prima vedere, mult mai lucid şi subtil, atunci când nu doar survolezi problematica pe care o propune – ci o diseci încercând să îţi dai răspunsuri.

Marin Grigore_Irina Radulescu_Urma_foto Alex Damian

URMA  este filmul pe care ai avea tendinţa să îl minimalizezi, dar nu te lasă nici distribuţia, nici finalul incitant, nici chiar felul insidios în care acţiunea pune stăpânire pe tine şi îţi lansează dilemele.

Nu vreau să dezvălui amănunte, nu dau repere şi nu raportez filmul la nimic. Vă invit să îl vedeţi, să vă gândiţi apoi la ce reverberează în spaţiul vostru interior şi să vă raspundeti- dacă puteti- la întrebarea: până unde poate merge iubirea? Abia atunci munca echipei care a creat URMA va fi răsplătită, iar voi mai bogaţi cu o experienţă cinematografică interesantă!

Filmul este distribuit si produs de Transilvania FILM

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s