DRACULA FILM: HORROR AND FANTASY FESTIVAL BRASOV EDITIA A II-A, ZIUA INTAI

Posted: 03/10/2014 by MarcelPlaton in Festival
Etichete:, , , , , , , ,

Ziua 1

La Dracula Film ziua de festival se incheie dupa miezul noptii! Bazandu-ma pe faptul ca la cinema Patria au inceput scurtmetrajele si apoi filmele aniversare, m-am orientat spre competitia de lungmetraje ( Dracula Trophy) in cadrul careia am vazut ieri 3 filme: At Devil’s Door, Aux yeux des vivants si The Canal ! Inainte de a va prezenta impresiile lasate de peliculele din competitie, sa va mai spun cateva lucruri tentante despre oamenii si locurile din Brasov …..

Daca vreti o cazare cu un excelent raport calitate pret, notati-va o adresa Str Lunii si un reper Hotel Decebal. Nu va luati dupa faptul ca e cotat la doar 2 stele, este foarte curat, cochet si mai ales are un personal care te intampina cu zambete si nu te face sa ai impresia ca ii deranjezi cu prezenta. Mai e si atractia hotelului, mascota Cici, o mâţă desteapta si vorbareata, care te face sa te simti acasa.

Transportul in comun este excelent, autobuzele roiesc precum furnicile, au scaune tapitate pe spatarul carora nu scrie nimeni mascari si lucru rar – vin chiar dupa program, iar taxiurile brasovene opresc –paradoxal pentru bucuresteni- la un semn, asa cum am vazut noi in filme si cum jinduiam sa apucam si in viata reala. In plus, daca mergi pe o distanta scurta, nu fac fiţe si nu comenteaza imbecil.

O experienta spectaculoasa pentru papilele gustative si pentru simtul estetic este SERGIANA, restaurantul care are o poveste neaosa in meniu pentru fiecare fel, ca o epopee a gusturilor si mirosurilor traditionale.

Mai avem in program si Cafeteca – aroma de cafea stilata si cozeriile din pauzele dintre vizionari, la care speram sa va dedati si voi.

Intr-un cuvant: De ce nu ne mutam toti la Brasov din cand in cand, unde sa o tinem tot intr-un festival de film??!!

Revenind la competitie…

At The Devil’s Door a fost prezentat anul acesta, in martie, la cel mai mare festival alternativ din lume de tehnologie, muzica și film- South by Southwest (SXSW)- care a implinit anul trecut 20 de ani, sub numele Home. Dar degeaba a incercat manevra cu doua nume pentru o productie, pentru ca Nicholas McCarthy are de pierdut. Parerea mea! Stiu ca este extrem de greu sa fii original, dar vreau, ca si in muzica , sa se incerce dezvoltarea unei idei originale ( cum ar fi, de ex cea a lui Polanski, din Rosemary’s Baby), adica interpretarea, in maniera personala, a partiturii celebre. Nu omori inutil personaje, nu faci exces de filmari in oglinda si nu o alergi pe “scufita rosie” ca la maraton. In plus, regizorul se afla in faza de nehotarare: nu vrea nici o sedinta de exorcizare , dar nici o partida clara de shapeshifting. Pacat de recuzita, detalii, locuri de filmare! Si colac peste pupaza, pentru final este ales copilul satanic, care gales concluzioneaza: I knew you’d come back for me, mommy. Daca va urma o continuare, asta va insemna sfarsitul carierei de regizor de filme horror. Nu se poate sa iei idei bune si sa le pui in mixer si sa te astepti sa iasa un “suc” bun . Iar cel mai deranjant, pentru mine, a fost SUNETUL. Poate asa a vrut regizorul, captare sonora de la microfonul camerei, dar rezultatul obtinut a fost similar cu o redare la o casca telefonica veche ( au mai salvat pasajele muzicale din castile personajului)

Al doilea film, Aux Yeux des Vivants, mi-a demonstrat inca o data ca scenele mai brutale, folosite fara cap (sic) nu fac decat un mare deserviciu utilizatorului. Stilizarea in exces creaza un disconfort realistic. Si distractia maxima a fost lipsa lui ş si ţ din dactilotitrare. Noroc de conexiunile neuronale, un fapt binecunoscut in psihologia consonantista si in gandirea euristica, vezi exemplul asta: M1N73A N0457R4 E573 C4P4B1L4 J

A avut un inceput bun, dar ca in cazul bancului cu martoaga care participa la curse si care cere o tava de jaratec inainte, iar la final cand cade epuizata, inainte de finish, da acel raspuns naucitor: pai, daca n-am mai putut ? In rest, lipsa de imaginatie regizorala, dar si lipsa de scenariu.

Pentru ultimul film al zilei din competitie , bine zice neamtul: pour la bon bouche 🙂 – The Canal! A fost prezentat la Tribecca, festival fondat de Robert De Niro, alaturi de Jane Rosenthal si Craig Hatkoff.

Nu e un film de dat la canal, ci chiar de urmarit, pentru ca in ciuda intrebarii- e el sau nu e el- pactizezi cu personajul principal, pana aproape de scena finala. Actori frumosi (Hannah Hoekstra e chiar frumoasa si cu picioare perfecte, am mai vazut-o in Hemel), talentati, credibili, care au jucat intr-o productie foarte bine construita

Salut revenirea Antoniei Campbell-Hughes , o actrita care nu isi arata varsta si pe care am vazut-o ultima oara in 3096 Days , al lui Sherry Hormann, un film facut dupa cazul real, Natascha Kampusch.- o fetita austriaca rapita si tinuta captiva 8 ani.

M-a surprins inca de la inceput faptul ca e un film cinstit, fara pretentii de capodopera, dar cu toate elementele necesare ( adica, in popor se zice cu toata tigla pe casa).

In schimb, vorba Michaelei, ce au, dom’le, englezii astia ( in cazul asta irlandezii) cu WC-urile murdare, a la Trainspotting ? Asa or fi la ei? Ca la noi sclipesc de curatenie ( hahaha). Nu mai bine iti versi matele in sanul darnic al naturii? Numai gandul ca dejectiile de pe jos erau in fapt ciocolata, sirop de zmeura, jeleu de litchi, maracuja sau kiwi m-a mai scapat de scarba vazand cum se târa personajul prin mizerii.

Am ajuns la 2 noaptea in camera de hotel cu fundul plat ( dupa 8 ore de stat pe scaun) si ochii ca la melc ( dupa atata holbat)

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s